Drogi Rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego i psychologa, gdy: |
Drogi Uczniu, zwróć się do pedagoga szkolnego i psychologa, gdy: |
Pedagog szkolny. Zajmuje się pomocą uczniom w sytuacji niepowodzeń szkolnych oraz w relacjach nauczyciel-uczeń-klasa. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne w klasach. Udziela wsparcia uczniom mającym problemy rodzinne, rówieśnicze, decyzyjne, sytuacyjne, emocjonalne. Organizuje pomoc socjalną. Koordynuje w szkole działania związane z posiadanymi opiniami poradni psychologiczno – pedagogicznej i z programem profilaktyczno-wychowawczym. Prowadzi konsultacje z rodzicami i opiekunami uczniów, współpracuje z różnymi instytucjami wspierającymi funkcjonowanie szkoły, takie jak: Straż Miejska, Policja, Kuratorzy Sądowi, Poradnia Psychologiczno– Pedagogiczna.
Psycholog szkolny. Dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia uczniom właściwej pomocy psychologicznej na terenie szkoły oraz wspiera rodziców w procesie wychowania.
Rozpoznaje i wspiera mocne strony ucznia, prowadzi rozmowy, spotkania z uczniem, wychowawcą, rodzicem. Podejmuje działania mediacyjne w sprawach wychowawczych.
Terapia pedagogiczna. Stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. W celu eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji oddziałuje się za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności dzieci i młodzieży w uczeniu się.
W naszej szkole organizowane są zajęcia z terapii pedagogicznej, które rozwijają i aktywizują te wszystkie funkcje intelektualne i właściwości osobowościowe uczniów, które umożliwiają im pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno – wychowawczym.
Zajęcia odbywają się w formie indywidualnej i grupowej
(od 2 do 5 osób), raz w tygodniu w wymiarze jednej godziny lekcyjnej.
Pedagog specjalny. Planuje i nadzoruje realizację zajęć specjalistycznych oraz pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla uczniów z orzeczeniem i opiniami. Współpracuje z zespołem opracowującym dokumentację dla tych uczniów (IPET i WOPFU). Udziela porad i konsultacji uczniom, rodzicom i nauczycielom. Kontaktuje się z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
Neurologopeda to specjalista, który zajmuje się stymulacją rozwoju mowy, terapią zaburzeń m.in. artykulacji, mowy, głosu, języka pisanego, jąkania i połykania, ale także korekcją wad wymowy powstałych na podłożu neurologicznym oraz profilaktyką.
Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia ściśle współpracuje z wychowawcą, nauczycielami i specjalistami dostosowując formy i metody pracy do potrzeb uczniów, które wynikają z diagnozy i orzeczenia. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne.
Drogi Rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego i psychologa, gdy: |
Drogi Uczniu, zwróć się do pedagoga szkolnego i psychologa, gdy: |
Pedagog szkolny. Zajmuje się pomocą uczniom w sytuacji niepowodzeń szkolnych oraz w relacjach nauczyciel-uczeń-klasa. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne w klasach. Udziela wsparcia uczniom mającym problemy rodzinne, rówieśnicze, decyzyjne, sytuacyjne, emocjonalne. Organizuje pomoc socjalną. Koordynuje w szkole działania związane z posiadanymi opiniami poradni psychologiczno – pedagogicznej i z programem profilaktyczno-wychowawczym. Prowadzi konsultacje z rodzicami i opiekunami uczniów, współpracuje z różnymi instytucjami wspierającymi funkcjonowanie szkoły, takie jak: Straż Miejska, Policja, Kuratorzy Sądowi, Poradnia Psychologiczno– Pedagogiczna.
Psycholog szkolny. Dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia uczniom właściwej pomocy psychologicznej na terenie szkoły oraz wspiera rodziców w procesie wychowania.
Rozpoznaje i wspiera mocne strony ucznia, prowadzi rozmowy, spotkania z uczniem, wychowawcą, rodzicem. Podejmuje działania mediacyjne w sprawach wychowawczych.
Terapia pedagogiczna. Stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. W celu eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji oddziałuje się za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności dzieci i młodzieży w uczeniu się.
W naszej szkole organizowane są zajęcia z terapii pedagogicznej, które rozwijają i aktywizują te wszystkie funkcje intelektualne i właściwości osobowościowe uczniów, które umożliwiają im pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno – wychowawczym.
Zajęcia odbywają się w formie indywidualnej i grupowej
(od 2 do 5 osób), raz w tygodniu w wymiarze jednej godziny lekcyjnej.
Pedagog specjalny. Planuje i nadzoruje realizację zajęć specjalistycznych oraz pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla uczniów z orzeczeniem i opiniami. Współpracuje z zespołem opracowującym dokumentację dla tych uczniów (IPET i WOPFU). Udziela porad i konsultacji uczniom, rodzicom i nauczycielom. Kontaktuje się z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
Neurologopeda to specjalista, który zajmuje się stymulacją rozwoju mowy, terapią zaburzeń m.in. artykulacji, mowy, głosu, języka pisanego, jąkania i połykania, ale także korekcją wad wymowy powstałych na podłożu neurologicznym oraz profilaktyką.
Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia ściśle współpracuje z wychowawcą, nauczycielami i specjalistami dostosowując formy i metody pracy do potrzeb uczniów, które wynikają z diagnozy i orzeczenia. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne.
– korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
– logopedycznych dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych ,
– rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym,
– innych o charakterze terapeutycznym dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w szkole oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu szkoły,
Szkoła sporządza wykaz instytucji, z którymi współpracuje lub do których można się zwrócić o pomoc.
Pedagog szkolny |
||
mgr Ewa Sykała |
gabinet 106 parter email: e.sykala@zso1.tarnow.pl tel: (14) 633 03 46 wew. 29 |
Poniedziałek 08:00 – 13:30 Wtorek 10:00 – 12:30 Środa 08:00 – 15:00 Czwartek 09:00 – 12:30 Piątek 08:00 – 11:30
|
Psycholog |
||
mgr Katarzyna Ziobroń |
gabinet 217 – I piętro email: k.ziobron@zso1.tarnow.pl tel: (14) 633 03 46 wew. 26 |
Poniedziełek 11:30 – 16.30 Wtorek 15:30 – 16:30 Środa 11:30 – 15:30 Czwartek 7:00 – 10:30 Piątek 7:00 – 10:00
|
Pedagog specjalny |
||
mgr Renata Wyskiel |
gabinet 217 – I piętro email: r.wyskiel@zso1.tarnow.pl tel: (14) 633 03 46 wew. 26 |
Poniedziałek 7:00 – 12:30 Wtorek 11:30 – 15:30 Środa 7:00 – 12:30 Czwartek 11:30 – 15:30 Piątek 7:00 – 11:00
|
Terapeuta pedagogiczny |
||
mgr Renata Zielińska |
gabinet 211 – I piętro email: r.zielinska@zso1.tarnow.pl |
Poniedziałek 7:00-12:30 Wtorek 11:30-15:30 Środa 7:00-12:30 Czwartek 11:30-15:30 Piątek 7:00-11:00
|
Neurologopeda |
||
mgr Patrycja Gądkiewicz |
gabinet 212 – I piętro – w bibliotece email: p.gadkiewicz@zso1.tarnow.pl
|
Wtorek 7:30 – 13:35 Środa 11:20 – 15:30 Czwartek 7:30 – 12:35 Piątek 7:10 – 9:00
|
Nauczyciele współorganizujący proces kształcenia uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym |
||
mgr Justyna Budzik mgr Aldona Nowińska mgr Agnieszka Szymańska |
Nauczyciele są obecni na większości zajęć lekcyjnych, podczas których wspierają uczniów mających trudności z przyswojeniem wiedzy i funkcjonowaniem społecznym.
|
OŚWIADCZENIE RODZICAW SPRAWIE OBJĘCIA DZIECKA
POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ
WNIOSEK O ZORGANIZOWANIE INDYWIDUALNEJ ŚCIEZKI KSZTAŁCENIA
WNIOSEK O OBJĘCIE UCZNIA POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ – CHOROBA PRZEWLEKŁA
WNIOSEK RODZICÓW O INDYWIDUALNE NAUCZANIE
WNIOSEK O OBJĘCIE UCZNIA POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ – RÓŻNE POWODY
WNIOSEK O REALIZACJĘ ZAJĘĆ INDYWIDUALNEGO NAUCZANIA W FORMIE ZDALNEJ
WNIOSEK O SKIEROWANIE UCZNIA NA BADANIA DO PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
WNIOSEK O INDYWIDUALNY TOK NAUKI