W dniu 23 października odbyła się konferencja pod hasłem „Patrząc na historię, myślę o przyszłości”, poświęcona refleksji nad znaczeniem przeszłości w kształtowaniu przyszłości oraz roli nowych technologii i edukacji w świecie dynamicznych zmian.
Spotkanie zgromadziło uczniów, nauczycieli oraz zaproszonych gości – przedstawicieli uczelni wyższych, instytucji edukacyjnych i firm technologicznych.
Konferencję otworzył dr Marek Smoła, który w wystąpieniu „Myśleć o przyszłości, pamiętając o przeszłości” zwrócił uwagę na to, jak historia i doświadczenia minionych pokoleń mogą inspirować do mądrego budowania jutra.
W kolejnej części odbyły się prezentacje uczelni w panelu „Inspiracje i kompetencje przyszłości”.
Swoje wystąpienia zaprezentowali:
- Piotr Kopa – Akademia Tarnowska,
- przedstawiciel WCR w Tarnowie – studia wojskowe,
- Hubert Bubrowski – Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie.
Prelegenci wskazali na znaczenie kompetencji przyszłości – elastyczności, krytycznego myślenia i współpracy – w kontekście zmieniającego się rynku pracy i nowych wyzwań cywilizacyjnych.
Wystąpienie Huberta Bubrowskiego zatytułowane „Inteligentna rewolucja w miejscu pracy” przybliżyło uczestnikom, jak rozwój technologii wpływa na środowisko zawodowe i jakie kompetencje będą kluczowe w erze automatyzacji.
Następnie odbył się blok poświęcony praktycznym zastosowaniom sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii.
Swoje doświadczenia zaprezentowali przedstawiciele tarnowskich firm technologicznych:
- Seweryn Partyński – ELPEC SC,
- Mateusz Józiuk – Zakłady Mechaniczne w Tarnowie.
Zwieńczeniem konferencji było wystąpienie Wioletty Niewoli, doradcy zawodowego z WUP Centrum Poradnictwa Zawodowego w Tarnowie, pt. „Lifelong learning w epoce AI – jak uczyć się, rozwijać i nie wypaść z obiegu”. Prelegentka podkreśliła, że współczesny świat wymaga stałego rozwoju kompetencji i otwartości na zmiany.
Konferencja była okazją do inspirujących rozmów, wymiany doświadczeń i refleksji nad tym, jak łączyć tradycję z nowoczesnością w edukacji i życiu zawodowym.



